Šalies mokytojai susivienijo kurti integruoto finansinio raštingumo ugdymo mokyklose viziją
2016-07-12 12:09:53  Atnaujinta 2016-11-03 18:44:28
Šalies mokytojai susivienijo kurti integruoto finansinio raštingumo ugdymo mokyklose viziją

Birželio pabaigoje Lietuvos bankas surengė finansinio raštingumo ugdymo projekto „Jauna piniginė“ kūrybines dirbtuves, kuriose beveik 70 Lietuvos mokytojų, mokyklų atstovų, mokinių, tėvų, neformaliojo ugdymo veiklos organizacijų, įvairių kitų institucijų atstovų generavo idėjas, kaip mokyklose kūrybiškai ir sėkmingai ugdyti finansinį raštingumą.

„Dažnai būtent mokykloje pirmą kartą susipažįstama su pinigų verte ir mokomasi, kaip racionaliai su jais elgtis. Taigi, kalbant apie asmeninius finansus ir jų valdymą, labai svarbu neapsiriboti tik fragmentiniu ,,popierinių‘‘ įgūdžių formavimu – reikia nuo mokyklos suolo ugdyti tvarų požiūrį, kritinį mąstymą ir gebėjimus, kurie leistų gautas žinias taikyti įvairiose gyvenimo situacijose“, – sako Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotoja Ingrida Šimonytė.

Projekto kūrybinių dirbtuvių metu dalyviai ne tik diskutavo ir dalijosi idėjomis bei pasiūlymais, kaip mokyklose mokyti finansinių žinių, bet ir patys rengė finansinio raštingumo ugdymo priemones, kurios padėtų formuoti bei ugdyti finansinius įgūdžius.

Dalyviai buvo skatinami parengti kuo plačiau pritaikomas užduotis: ne apsiriboti keliomis asmeninių finansų ar matematikos pamokomis, o integruoti finansinį raštingumą į įvairias mokymo programas –  ekonomikos, pasaulio pažinimo, istorijos, dailės, įskaitant ir klasės valandėles ar būrelius. Vienas iš svarbių pasiūlymų – pinigų pažinimą patraukliai integruoti, pavyzdžiui, dailės pamokoje piešti pagal eurų banknotuose pavaizduotus simbolius ar architektūrinius paminklus, taip skatinant kūrybinę interpretaciją, o per istorijas pamokas aptarti pavaizduotų simbolių kilmę ir reikšmę.

Finansinio raštingumo ugdymą integruojant į formaliojo ugdymo švietimo sistemą, būtų galima įtraukti ne tik mokinius ar mokyklos bendruomenę, bet per įvairius projektus – ir vaikams artimą aplinką.

„Džiugu, kad kartu su projekto dalyviais vienbalsiai sutariame, kad apie pinigus reikia kalbėtis nuo kuo ankstesnio amžiaus, kai tik kyla pirmieji klausimai, iš kur atsiranda pinigai, kam jie naudojami ir pan. Juk, taip spartėjant gyvenimo tempui ir pokyčiams, būtų mažu mažiausiai nesąžininga, jei būsimieji jaunuoliai po 12 metų, praleistų mokykloje, iš jos išeitų taip ir neišnagrinėję kasdienės mainų formos – pinigų“, – sako Lietuvos banko vyriausioji specialistė finansiniam švietimui ir projekto „Jauna piniginė“ vadovė Toma Grinytė.

Kūrybinių dirbtuvių metu diskutavusios grupės teigė, kad itin svarbu leisti mokiniams susipažinti su tikrais, apyvartoje naudojamais pinigais, o per įvairias veiklas ar žaidimus – ir su jų naudojimo būdais. Iš pradžių galima juos supažindinti su pinigų verte, padėti atskirti būtinus poreikius nuo nebūtinų, įvertinti, kaip geriausiai naudoti ribotus išteklius, ar didinti pajamas, o aukštesnėse klasėse jau galima nagrinėti rizikos, draudimo, atsakingo skolinimosi ar investavimo klausimus.

Projektu „Jauna piniginė” siekiama su projekto dalyviais – mokytojais, mokyklų atstovais, tėvais, mokiniais, neformaliojo ugdymo atstovais – atvirai diskutuoti ir dalytis idėjomis bei pasiūlymais, kaip aktualiai, o svarbiausia – gyvai ugdyti vaikų finansinį raštingumą mokyklose ir už jų ribų. Projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo misterija, Ugdymo plėtotės centru ir VŠĮ „Mokymosi mokykla“.

 Projekto tąsa – rudenį vyksiantis finansinio raštingumo konkursas, per kurį visos šalies mokyklos galės rungtis išbandydamos kūrybinėse dirbtuvėse sukurtas ir vėliau ekspertų grupės narių patobulintas užduotis. Projekto metu išbandytos užduotys, surinktos įžvalgos ir nustatytas grįžtamasis ryšys bus pateikti Švietimo ir mokslo ministerijai ir Ugdymo plėtotės centrui, siekiant sukurti integruotą finansinio raštingumo ugdymo mokyklose programą.

 

Spausdinti
Dalintis e.paštu
Siuntimas e. paštu
* - privalomi laukeliai
UŽSISAKYKITE „PINIGŲ BITĖS“ NAUJIENLAIŠKĮ